Je concurrent verslaan? Businesscase e-bike

Stel je hebt een (fietsen)winkel in Haarlem…

In deze businesscase leer je hoe je er makkelijk achter kan komen hoe je concurrent in Google te verslaan!

Iemand wil graag in zijn stad een e-bike kopen. Hij heeft een daadwerkelijke koopintentie en voert in Google de volgende zoekterm in: “e-bike kopen in haarlem” . Google laat enkele resultaten zien.

 

De eerste plaats in Google is voor…..

Op de eerste plaats staat “Juizz.nl”. Voor deze winkel een mooie positie. Bij iedere vertoning in Google zal namelijk 60% van alle bezoekers op deze link klikken. Omdat het in dit geval gaat om een kooplustig persoon is dit een serieuze lead die makkelijk kan leiden tot een verkoop.

 

Vergeet het maar na plek 5!

Op de 6de plaats, net onder de “vouw” dit is het midden van je scherm staat Jansencronje.nl een lokale fietswinkel op de Cronjestraat. Bij iedere vertoning in Google zal jammer genoeg voor Jansen slechts 3-5% op de link klikken. Van iedere 10 bezoekers zal Juizz er dus 6 ontvangen en Jansen bijna niets.

Hoe kan dit? En wat kan Jansen doen om ook hoog in Google te komen?

Wij bieden onze bezoekers een gratis SEO scan aan. Wij hebben deze scan gebruikt om de website van Jansen en die van Juizz te analyseren. Zoals je gaat lezen zal deze analyse duidelijk maken waarom Juizz beter scoort en wat Jansen kan doen om ook beter te scoren in Google, of zelfs Juizz van de eerste plek te stoten. 

Onder aan deze pagina kan je ons cadeau aan jou claimen. Het is een uitgebreide analyse van je website. Met deze analyse kan je websites ook met elkaar vergelijken. Voor deze businesscase hebben wij de volgende analyse uitgevoerd, je kan dit voorbeeld downloaden (paarse knop)

Zoekwoord: “e-bike kopen in Haarlem”

Link 1: https://juizz.nl/locatie/haarlem/      (scoort de gewilde plek 1 in Google)

Link 2: https://www.jansencronje.nl/elektrische-fiets (scoort op plek 6-9 in Google)

 

Wat willen wij weten?

Wij willen graag weten waarom Juizz zo goed scoort en Google en wat Jansen kan doen om ook hoger in Google te ranken!

De analyse

Als je de analyse hebt gedownload en geopend dan valt op dat Jansen met 58 punten iets hoger scoort dan Juizz. Dat is gek he? Jansen lijkt iets beter geoptimaliseerd en toch scoort Juizz beter. Dit betekent dat er factoren zijn waar Juizz beter op scoort die voor Google nu zwaarder wegen. De vraag is welke factoren kunnen dit zijn?

 

Laten wij de analyse per onderdeel kort doorlopen:

Snelheid:  De site van Jansen is aanzienlijk sneller. Dit geeft dus niet de doorslag.

URL: Beide site scoren hier hetzelfde. Voor Jansen ligt er een enorme kans! Voeg het woord “e-bike” toe aan de URL en je pakt een kleine voorsprong op Juizz. Toegegeven, het verschil zal dit nog niet maken, maar alle beetjes helpen.

Titel tags: Ook hier weer een mooie kans van Jansen. Bij hen ontbreekt het woord e-bike. Als ze deze toevoegen zou dat weer bijdragen aan de vindbaarheid van hun website.

Meta omschrijving: Een meta beschrijving is de tekst onder de zichtbare link in Google. Goede metabeschrijvingen halen bezoekers over om op de link te klikken. Google meet dit en geeft site die bij vertoning veel klikken ontvangen voorrang in de resultaten. Hier kan Jansen dus weer wat winst pakken. Vermoeden nog steeds niet genoeg voor een top 3 plek zijn wij bang…maar al wel een stuk beter dan de huidige situatie.

Afbeelding analyse: Hier scoort Juizz een stuk beter dan Jansen. Alle afbeeldingen van Juizz hebben een beschrijving. Hier wordt Google blij van. Advies aan Jansen is om hier snel mee aan de slag te gaan en weer wat punten extra te scoren!

Heading tags: Jansen scoort hier goed met het woord “Elektrische fiets”. De vraag is alleen of dat een hele goede zoekterm is? Je wilt toch bezoekers die graag willen kopen? Het woord “Elektrische fiets” is alleen maar een oriënterende term….. Hier voor beide site nog volop kansen dus.

Tekst analyse: Beide sites hebben hier zo te zien nog veel kansen liggen 😉 Jansen heeft een kleine voorsprong, omdat ze een HTML sitemap hebben, en dat wordt door Google gezien als gebruikersvriendelijk.

Code analyse: Jansen heeft een goede tekst / HTML-verhouding. Simpel gesteld betekent dit dat er meer inhoud (tekst) is dan opmaakcode en dat maakt de site sneller en dus vriendelijker voor de gebruiker. Juizz scoort alleen op een essentieel punt…zijn gebruiken schemaorg markups. Dit is een instructiecode waarmee zij aan Google vertellen wat er op hun website staat.

Mobiele analyse: Juizz mist een mobiele sitemap en Jansen wordt geadviseerd een Apple icon in te stellen en servercompressie te gebruiken om de mobiele bestandsgrootte te verminderen. Beide zaken zijn leuk, maar zeker niet essentieel voor de rankings.

Link analyse: Hier komen wij aan bij het hete hangijzer. Juizz domineert als het gaat om backlinks (Externe links die verwijzen naar de website van Juizz). Kijk zelf maar eens naar de verschillen. Hier zit absoluut het verschil als het gaat om de nummer 1 plek. Voor Jansen is het dus ook zaak te onderzoeken welke backlinks dit allemaal zijn. Als Jansen er voor zorgt zelf ook meer backlinks te verzamelen dan zal je zien dat de rankings al snel veel beter gaan worden!

Domein analyse: Hier geen belangrijke punten van aandacht.

 

Conclusie & nabrander

Juizz scoort aanzienlijk beter in Google dan Jansen. Dit wordt vooral veroorzaakt door het enorme verschil in backlinks. Juizz heeft er veel meer.

Advies: Naast de backlinks zijn er enkele hele makkelijk aanpassingen die Jansen kan doen op de website om beter te ranken. Als ze deze aanpassingen combineren met het zoeken naar backlinks dan is het mogelijk om de strijd met Juizz aan te gaan en ook top 5 (boven de vouw) posities te behalen en hiermee aanzienlijk meer omzet.

De nabrander

Ik hoor je denken…waar haalt Juizz toch al die backlinks vandaan? Hoe doen ze dat. Uiteraard kunnen wij deze vraag beantwoorden. In onderstaande download een voorbeeldrapport met de helft van alle links die naar Juizz verwijzen…. Jansen zou kunnen overwegen om bepaalde sites ook even een mailtje te versturen voor een linkverzoek…… Lijkt dat op valsspelen nee hoor! Denk je nu echt dat de marketeers van Juizz niet hetzelfde doen@

Nu ben jij aan de beurt! Wie wil je verslaan? Ga direct aan de slag en verbeter vandaag nog je website.

 

Ontdek hoe jij je site beter vindbaar kan maken in Google! Geef jezelf meer bezoekers en omzet cadeau! Scoort je concurrent steeds beter in Google dan jij? Ontdek waar en versla hem! Claim nu je gratis scan voordat je concurrent het wel doet…….

 

Wat ga je allemaal ontdekken?

We scannen je site (of welke site je dan ook wilt onderzoeken) op meer dan 60 essentiële  onderdelen, voorbeelden zijn:

 

Voer de URL in van een bestemmingspagina of blogartikel en bekijk hoe geoptimaliseerd het is voor één zoekwoord of woordgroep.

Hoe snel is je site? (of die van je concurrent)

Google is gek op snelle sites, leer hoe snel jouw site is of die van je concurrent natuurlijk 😉

Is je domeinnaam wel goed?

Heb je een beetje een goed domein, of kan dat beter? Leer hoe een goed domein is opgebouwd. 

Hoe is je pagina opgebouwd?

Heb je het zoekwoord op de juiste plaatsen op je site verwerkt? Leer wat je kan doen om je site een enorme boost te geven. 

Is je site een beetje populair?

Google is gek op populaire websites! Populaire websites hebben veel verwijzingen van andere sites. Wie heeft meer links, jouw site of die van je concurrent? 

Is de code van je site in orde?

Goede schone code heeft een voordeel in Google? Is dit de reden dat jouw concurrent beter scoort dan jij? 

Hoe doet de site het op social media?

Hoe vaak is de site gedeeld op Facebook? Leer hoe jouw site of die van je concurrent het doet op de “socials”. 

Is je site mobiel vriendelijk?

Een responsive site is tegenwoordig niet genoeg, heeft jouw site ook een sitemap voor mobile? Mobiel geoptimaliseerde sites scoren beter in Google…dus leer hier alles over. 

100% garantie op succes!

Je krijgt een simpele takenlijst. Werk deze af en je gaat 100% zeker beter scoren in Google! Heb je hulp nodig dan helpen wij je graag!

Een website die scoort nodig? Beter gevonden worden in Google of direct meer omzet nodig?

Wij helpen je graag en goed tegen de meest scherpe tarieven mogelijk. 

Website laten bouwen

Een website moet bijdragen aan het resultaat voor jouw bedrijf. Een goede website maakt van bezoekers klanten en laat dus iedere klik tellen.

Goed webdesign is dus voor iedere ondernemer onmisbaar!

Hoger in Google

Is jouw website goed te vinden in Google? Die van je concurrenten wel!

Hierdoor mis je omzet. Er is goed nieuws, ook jouw site kan veel beter gevonden worden door de juiste mensen.

Online adverteren

Direct zichtbaar zijn voor je klanten?  Volledige controle over je budget en alleen betalen voor echte klikken.

Dit is de meest gerichte vorm van advereren. Snelle resultaten voor ieder budget, start vandaag nog.

Pin It on Pinterest

Vond je dit artikel nuttig?

Deel het dan met je beste vrienden, zodat zij er ook wat aan hebben!